هزلیات پارسی

این ذوق وسماء ما مجازی نبود * وین شوق وطرب که می کنیم بازی نبود* با بی خبران بگو که ای بی خردان *بیهوده سخن به این درازی نبود

هزلیات پارسی

این ذوق وسماء ما مجازی نبود * وین شوق وطرب که می کنیم بازی نبود* با بی خبران بگو که ای بی خردان *بیهوده سخن به این درازی نبود

فواید صلوات

نوشتن صلوات

رسول خدا (ص) می فرماید:هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد،تا زمانی که نام من دران کتاب است فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق طلب آمرزش می کنند.

منبع:الثانی فیض کاشانی

8. ادای قرض به وسیله صلوات

یکی از زهاد پانصد درهم بدهکار بود حضرت رسول اکرم (ص) را در خواب دید که به او فرمود : به نزد ابوالحسن کسائی برو او از مشاهیر نیشابور است و هرسال ده هزار برهنه رالباس می پو شاند و به او بگو : رسول خدا به تو سلام می رساند و می فرماید :پانصد درهم قرض مرا ادا کن اگر از تو نشان صدق را خواست بگو نشانی ان است که هر شب صد بار بر ان حضرت صلوات می فرستادی و دو شب است فراموش کرده ای . زاهد نزد ابوالحسن رفت و خواب را ذکر کرد ابوالحسن چندان التفات نکرد . زاهد گفت: مرا رسول خودا به سوی تو فرستاده و چنین نشانی داده است.چون نشانی را گفت ابوالحسن کسائی خود را از تخت فرو انداخت و خداوند را سجده کرد و گفت: این سری بود میان من و خدا که هیچ افریده ای از ان خبر نداشت و اتفاقا دو شب است به این ذکر توفیق نیافته ام. پس فرمود تا 2500 درهم به ان زاهد دادند و گفت هزار درهم برای بشارت که از ان حضرت به من اوردی و هزار درهم دیگرش پاداش قدم تو که نزد من امدی و پانصد درهم دیگر محض اطاعت فرمان حضرت رسول خدا بوده و از ان شخص در خواست نمود که هر گاه تو را احتیاجی باشد باز به سوی من ایی.

منبع: بهارالانوار

9. شفای مریض با صلوات

زنی شفای پسر کر و کور خود را از حضرت رسول (ص) خواست. ان حضرت فرمود: برو بر من بسیار صلوات بفرست.ان زن هم به هر قدمی که بر می داشت یک صلوات می فرستاد.چون به خانه رسید پسر او سالم شد.نزد حضرت برگشت و سلامتی پسرش را به ان حضرت گفت.حاضرین شاد شدند جبرئیل نازل شد و گفت:خداوند می فرماید چنانچه اعضای این پسر را به برکت صلوات بر تو و ال تو شفا دادم روز قیامت نیز به برکت صلوات بر تو گناهان امت را می بخشم.

منبع: پرورش روح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد