هزلیات پارسی

این ذوق وسماء ما مجازی نبود * وین شوق وطرب که می کنیم بازی نبود* با بی خبران بگو که ای بی خردان *بیهوده سخن به این درازی نبود

هزلیات پارسی

این ذوق وسماء ما مجازی نبود * وین شوق وطرب که می کنیم بازی نبود* با بی خبران بگو که ای بی خردان *بیهوده سخن به این درازی نبود

عنوان کتاب:متن کامل کتاب گلشن راز شیخ محمود شبستری

متن کامل کتاب گلشن راز شیخ محمود شبستری 

لینک فایل

عنوان کتاب:متن کامل رباعیات خیام و رباعیات منسوب به خیام

متن کامل رباعیات خیام و رباعیات منسوب به خیام
مقدمه‌ی صادق هدایت بر رباعیات خیام


لینک فایل

درمان لاغری

پزشکی

هر چقر  به کاهش وزن بپردازیم باز کم است. چون چاقی بسیاری از بیماریهارا سبب میشود.....

 لاغری یک مکانیسم مزمن است و مثل هر پروسة مزمن دیگری نیاز به زمان دارد.

ـ هرگز در درمان لاغری خود از دارو استفاده نکنید، چرا که دارو غذا نیست و در هر حال دارای عوارضی می‌باشد. (به استثنای داروهای اشتهاآور و تقویتی که توسط پزشک تجویز می‌شود)
ـ در درمان لاغری خود هیچگاه عجله نداشته باشید، یادتان باشد که رژیم غذایی با افزایش وزن تدریجی علاوه بر اینکه قابل تحملتر است، عوارضی نداشته، تقریباً غیر قابل بازگشت می‌باشد.

ـ علل لاغری :
الف) فشارهای درونی، استرسها و افسردگیها

ب) ثانویه به بیماریهایی ازقبیل : هیپرتیروئیدیسم (پر‌کاری تیروئید)، دیابت (بیماری قند خون بالا)، بیماری‌های انگلی،
بیماری‌های گوارشی و
ج) اختلال تغذیه‌ای (دریافت کم کالری و زیادی فعالیت
)
د) ژنتیک 

درمانهای لاغری به دو دسته دارویی و رژیم درمانی تقسیم میشوند

الف) درمان دارویی
ـ داروهای اشتهاآور: این داروها با افزایش اشتها سبب بیشتر خوردن شده، دریافت انرژی توسط بدن را افزایش می‌دهند. سردستة این داروها که در ایران بسیار استفاده می‌شود، سیپروهپتادین می‌باشد. علاوه بر این داروهای تقویتی مثل ویتامین‌ها همچنین عناصر کمیاب مثل روی نیز کاربرد دارند. تمامی این داروها زمانی مؤثرند که شخص از هر نظر سالم باشد
ـ داروهایی که با احتباس نمک و بدنبال آن آب باعث افزایش وزن می‌شوند: از این گروه دارو می‌توان از کورتون‌ها نام برد. این داروها با احتباس آب و نمک باعث عوارض زیادی برای بدن شده علاوه بر این عوارض گوارشی، استخوانی و دیگری نیز دارند
ـ داروهایی که با کاهش متابولیسم بدن باعث افزایش وزن می‌شوند: این داروها به صورت کاذب کم‌کاری تیرویید ایجاد کرده، با کاهش متابولیسم بدن سبب افزایش وزن می‌شوند. این گروه نیز با توجه به برهم‌زدن نظم طبیعی بدن باعث ایجاد عوارض می‌شوند
ب) رژیم‌درمانی
ـ ارائة برنامة کامل و علمی از نظر علم تغذیه: اگر شخص کاملاً از نظر بیماری‌های عامل لاغری بررسی شده و در حال سلامت باشد، با استفاده از یک رژیم استاندارد که تمام مسائل تغذیه‌ای در آن رعایت شده باشد قادر به افزایش وزن خواهد بود
ـ با توجه به موارد فوق بهترین و سالمترین راه حل ارائه‌شده در مورد درمان لاغری این موارد می‌باشد
الف) رژیم غذایی صحیح
ب) ورزش مناسب و کافی
ـ در هر رژیم غذایی صحیح باید این گروههای غذایی وجود داشته باشد
شیر و لبنیات، حبوبات و غلات، میوه و سبزیجات، گوشت
رژیم غذایی باید:
ـ تأمین کنندة انرژی مورد نیاز روزانه باشد
ـ تأمین کنندة ریزمغزیها باشد (موادی که به مقدار بسیار کم باید در غذا وجود داشته باشد
ـ بر اساس فرهنگ غذایی ایرانی باشد
ـ تنوع لازم را داشته باشد
ـ در یک رژیم غذایی اصولی افزایش وزن تدریجی است. بطوریکه حداکثر یک کیلوگرم در ماه می‌توانید افزایش وزن داشته باشید. به همین دلیل باید حوصله داشته و با دقت برنامة خود را اجرا کنید. ضمناً اگر قبل از رژیم عکسی از خود داشته باشید بهتر خواهد بود

عشق

عشق ورزیدن خطاست                          

حاصلش دیوانگیست

عشق بازان جملگی دیوانه اند

عاشقان بازیگر این بازی طفلانه اند

عشق کو

عاشق کجاست

معشوق کیست

جنبش نفس است که عشقش خوانده اند

خواص زردآلو وفلفل سبز و قرمز

خواص زرد الو

زرد الو را نباید بعد ازغذا و یا همراه اب سرد تناول نموده و ناشتا میل کنید . عمر را طولانی کرده و شخص را فعال می سازد درمان کم خونی است .

برای درمان بیماریهای عصبی و روحی مانند خمودگی روانی ،بی خوابی ،خستگی شدید ،گیجی و فراموشی و غیره مفید است .

بد بویی دهان را از بین می برد . برای اعصاب بسیار مفید است .سلولهای بدن را زنده نگه می دارد و فعالیت انها را زیاد می کند . رشد بدن را زیاد وان را در برابر بیماریها مقاوم می سازد .

خواص فلفل سبز و قرمز

زیاده روی در ان باعث بیماریهای سخت می شود برای در مان ریزش مو مفید است . بدین منظور باید بر حسب مقدار موی سر 1 تا 2 قاشق غذا خوری گرد خشک فلفل سبز را در یک لیوان اب حل نموده هفته ای 2یا 3 مرتبه موهای سر را با ان اهسته ماسا‍ژدهید و با ملایمت بر پوست سر بمالید .

معده را گرم و اروغ ترش را از بین می برد . برای در مان بواسیر و استفراغ های پی درپی ،سرفه های متوالی ،سیاه سرفه ،رماتیسم ،و درمان خونریزیهای رحمی بسیار مفید است .

ویتامین (پ) موجود درآن حفظ کننده قوای جوانی است مشروط بر اینکه در خوردن این میوه تند زیاده روی نشود.به هضم غذا کمک نموده و باد شکن است . فلفل سبز طبیعت گرم دارد.

فواید صلوات

نوشتن صلوات

رسول خدا (ص) می فرماید:هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد،تا زمانی که نام من دران کتاب است فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق طلب آمرزش می کنند.

منبع:الثانی فیض کاشانی

8. ادای قرض به وسیله صلوات

یکی از زهاد پانصد درهم بدهکار بود حضرت رسول اکرم (ص) را در خواب دید که به او فرمود : به نزد ابوالحسن کسائی برو او از مشاهیر نیشابور است و هرسال ده هزار برهنه رالباس می پو شاند و به او بگو : رسول خدا به تو سلام می رساند و می فرماید :پانصد درهم قرض مرا ادا کن اگر از تو نشان صدق را خواست بگو نشانی ان است که هر شب صد بار بر ان حضرت صلوات می فرستادی و دو شب است فراموش کرده ای . زاهد نزد ابوالحسن رفت و خواب را ذکر کرد ابوالحسن چندان التفات نکرد . زاهد گفت: مرا رسول خودا به سوی تو فرستاده و چنین نشانی داده است.چون نشانی را گفت ابوالحسن کسائی خود را از تخت فرو انداخت و خداوند را سجده کرد و گفت: این سری بود میان من و خدا که هیچ افریده ای از ان خبر نداشت و اتفاقا دو شب است به این ذکر توفیق نیافته ام. پس فرمود تا 2500 درهم به ان زاهد دادند و گفت هزار درهم برای بشارت که از ان حضرت به من اوردی و هزار درهم دیگرش پاداش قدم تو که نزد من امدی و پانصد درهم دیگر محض اطاعت فرمان حضرت رسول خدا بوده و از ان شخص در خواست نمود که هر گاه تو را احتیاجی باشد باز به سوی من ایی.

منبع: بهارالانوار

9. شفای مریض با صلوات

زنی شفای پسر کر و کور خود را از حضرت رسول (ص) خواست. ان حضرت فرمود: برو بر من بسیار صلوات بفرست.ان زن هم به هر قدمی که بر می داشت یک صلوات می فرستاد.چون به خانه رسید پسر او سالم شد.نزد حضرت برگشت و سلامتی پسرش را به ان حضرت گفت.حاضرین شاد شدند جبرئیل نازل شد و گفت:خداوند می فرماید چنانچه اعضای این پسر را به برکت صلوات بر تو و ال تو شفا دادم روز قیامت نیز به برکت صلوات بر تو گناهان امت را می بخشم.

منبع: پرورش روح

روانشناسی با رنگ

روانشناسی با رنگ

با سلام شما دراین بخش فقط با انتخاب چند رنگ می توانید از خصوصیات خود مطلع شوید.

نهوه ی عملکرد: ابتدا شما رنگهای زیر را با توجه به الویت سلیقه به تر تیب انتخاب کنید.8رنگ اول(طوسی-آبی-سبز-قرمز-زرد-بنفش-قهوه ای-مشکی)

این رنگها را دربخش نظر ها برای ما بنویسید سپس 8رنگ دوم را انتخاب کنید وبرای ما بفرستید منتظر جواب ما باشید.8رنگ دوم(اگر مانند انتخاب اول شما نبود ایراد ندارد)(سبز-مشکی-زرد-قهوه ای-قرمز-طوسی-بنفش-آبی)

 

sms

اگرروزی تورا کردم فراموش بدان فلفل شدم رفتم تو آبگوشت.

می دونی چراخدااول آدم رو آفرید بعد حوا رو؟چون اگه اول حوارو خلق می کرد انقدر با خدا حرف می زد نمی ذاشت خدا آدم رو خلق کنه.

شفافیت خواب های خود را با لنز های سامسونگ تجربه کنید.

چند ناسزای جدید1)ازجلوی چشام خفه شو2)پاتو ازروبوق بردار3)بی شعوری مرض است.

به یکی میگن چرا این قدر این CDخش داره می گه چون آهنگ های خوبش رو علامت زدم.

ترکه میره دکتر میگه :من شبها خواب می بینم با خر ها فوتبال بازی می کنم دکتر یه

نسخه براش می پیچه ومیگه:این قورص ها رو را بخور.ترکه می گه اگر میشه از فردا

بخورم دکتر می پرسه چرا ترکه میگه چون امشب فینال بازی هاست.

یک روزی یک میخه می افتد توی آب زنگ میزنه فرار می کنه .

تلویزیون اعلام کرد یک جسد با چهرهی میمون پیدا کرده خیلی نگرانت شدم اگه زنده ای زنگ بزن.

جک خوب

عاموظش علفباء ضبان فارصی سد درسد تزمینی Ba ma Tamas begirid

ترکه میگن برو جلو ماشین ببین راهنما کار می کنه میره میگه : نه آره نه آره نه..

یه بار یه اصفهانیه داشته با خانوادش از جلوی رستوران رد میشده بوی خوب غذا رو احساس می کنن. به بچه هاش میگه بچا اگه بچای خوبی باشین یه دفه دیگه هم از اینجا رددون می کونم.

ترکه از یه پسره می‌پرسه بچه کجایی؟ میگه بچه امام حسین. ترکه میزنه زیر گریه و پسره رو بغل می‌کنه میگه علی اصغر چه بزرگ شدی

نیروی انتظامی اعلام کرد از فردا دخترایی که مانتوی تنگَ، شلوار کوتاه، موی بلند، روی سیاه، ناخن دراز، واهو واهو واه