هزلیات پارسی

این ذوق وسماء ما مجازی نبود * وین شوق وطرب که می کنیم بازی نبود* با بی خبران بگو که ای بی خردان *بیهوده سخن به این درازی نبود

هزلیات پارسی

این ذوق وسماء ما مجازی نبود * وین شوق وطرب که می کنیم بازی نبود* با بی خبران بگو که ای بی خردان *بیهوده سخن به این درازی نبود

معرفت واقعی

اما انسانى که چون خودش را نمى‏شناسد ، خدا را نیز نمى‏شناسد ؛ یعنى اگر به خود معرفت پیدا کند ، عرفان به حق را نیز پیدا مى‏کند .

 بگوید : من کجا بودم ؟ چگونه بودم ؟ به کجا مى‏روم ؟ خاک زمین‏هاى کشاورزى بودم . پدر و مادر من محصولات کشاورزى را خوردند ، از آنها نطفه به وجود آمد . تنها پدر و مادرم که مرا به وجود نیاوردند ، در غیب وجود پدر ، رحم مادر ونطفه چه کسى مرا به وجود آورد ؟ شما مى‏توانید متحرکى را نام ببرید که بدون محرِّک باشد ؟ این امر امکان ندارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد